Aanmeldingsprocedure

Leerplicht
Uw kind mag vanaf 4 jaar naar school. In ons land moeten alle kinderen naar school als ze vijf jaar oud zijn. Ze zijn dan leerplichtig. Deze leerplicht is wettelijk vastgelegd.

Wisselen van school
Het is ook mogelijk dat u op zoek bent naar een andere school door bijvoorbeeld een verhuizing. Uiteraard hebben wij dan ook de mogelijkheid om uw kind te plaatsen. We rekenen er op dat u de huidige school op de hoogte brengt van de wisseling van school. Voor de inschrijving bij ons definitief is, nemen we altijd eerst contact op met de aanleverende school.

Kennismaken
We stellen het erg op prijs als ouders/verzorgers een bewuste keuze maken voor een school. U bent toevallig of misschien wel heel bewust op onze website terecht gekomen. Op deze website vindt u al veel informatie over onze school. Mocht u naar aanleiding daarvan nader willen kennismaken, dan bent u natuurlijk van harte welkom voor een kennismakingsgesprek/rondleiding.
In dit gesprek geven we u een toelichting op onze manier van werken en geven we antwoord op de vragen die bij u leven, dit alles gevolgd door een rondleiding, waardoor u vooral de sfeer binnen de Toermalijn kunt ervaren. Dit gesprek is vrijblijvend en we stellen het op prijs als u uw kind meeneemt, zodat die ook de sfeer in de (kleuter) groepen kan ervaren.

U kunt voor een kennismakingsgesprek/rondleiding een afspraak maken middels het contactformulier.  U kunt ons natuurlijk ook bellen op nummer 0161-432987.

Keuze gemaakt voor de Toermalijn
Mocht u na dit gesprek het besluit nemen uw kind op de Toermalijn aan te melden, kunt u het inschrijfformulier invullen en inleveren bij de school. Als u uw kind heeft ingeschreven op de Toermalijn wordt er tijdig contact met u opgenomen. Dit zal gebeuren door onze teamleider, Anita de Bruin. Uw kind heeft dan namelijk de mogelijkheid om in te stromen in onze Victor de Verkenner groep. Indien u er voor kiest om uw kind niet te laten instromen in de Victor de Verkenner groep zullen wij contact opnemen als uw kind 3 jaar en 9 maanden oud is geworden. We zullen u dan uitnodigen voor een intakegesprek. Hierna wordt uw kind ingedeeld in een groep. Hierbij wordt gekeken naar de groepssamenstelling en evt. vriendjes/vriendinnetjes van uw kind.
Vervolgens neemt de leerkracht contact met u op voor het maken van een aantal wenmomenten.

Graag tot ziens!