Parelklas

Sinds maart 2014 is er een Parelklas op de Toermalijn. Om een zo breed mogelijk onderwijs aan te bieden, heeft de Toermalijn in een Parelklas opgericht voor kinderen met een verstandelijke beperking (cluster 3-ZML school) In deze groep bieden we maximaal 10-12 kinderen met verschillende beperkingen en verschillende leeftijden (4-12 jaar) passend onderwijs in de nabije omgeving.
De Parelklas vult een leemte op tussen het regulier onderwijs en het speciaal onderwijs. In de Parelklas kunnen leerlingen van de goede dingen van beide opties profiteren. Een zeer moeilijk lerend kind krijgt volop aandacht en optimale ontplooiingskansen in een veilige, uitdagende en nabije omgeving. Speciaal waar het moet, gewoon waar het kan.